Pagina's

donderdag 24 januari 2013

Weekend Egmond

Het weekend van 12 en 13 Januari stond een Weekendje Egmond op het programma.
Zaterdag eerst Emond-Pier-Emond fietsen op de ATB en Zondag de halve marathon van Emond lopen.
Voor mij de eerste keer 2 wedstrijden in een weekend.
Op zaterdag vroeg de ATB achterop de auto en richting Egmond.
Daar aangekomen inschrijven en je banden op de juiste spanning laten zetten voor op het strand, dit doen de mensen die er verstand van hebben. Het is voor mij de eerste keer dat ik op het strand ga rijden, dus het zal mij benieuwen.

En dan mogen we op weg voor 36 km eerst een stukje door het dorp heen en dan het strand op, bij de opgang moest ik al lopen omdat fietsen onmogelijk was voor mij, eenmaal op het harde strand ging het fietsen prima kon goed mijn snelheid houden en had er erg veel fun in. Aangekomen bij de pier in IJmuiden was het weer een stukje lopen door het mulle zand. Dan kregen we een stuk weg om 2 km verderop weer het strand op te gaan voor de terug weg. Halverwege moesten we nog een keer het duin op een stuk over een parkeerplaats de trap af en weer terug het strand op, op weg naar de finish in Egmomd. Die bereikte ik uiteindelijk in. 2:05:46
Uitslag Egmond-Pier-Egmond
Ik was erg tevreden en had me prima vermaakt op het strand.

Zondag de 1/2 marathon, het was koud vooral het wachten in het startvak.
Ik stond in het laatste startvak, maar om 2 min voor 1 gingen we eindelijk op weg. De eerste 3 km gingen door Egmond heen deze liep ik erg lekker achteraf misschien iets te hard voor mij. Toen de opgang naar het strand dat was zwaar, eenmaal op het strand was het goed te lopen en kon ik mijn eigen tempo goed vast houden.. Net voor de 10,5 km gingen we weer van het strand af de duinen in voor de laatste 10,5 km dit ging op en neer en das niet ideaal voor een loper met mijn gewicht dus in de laatse 10,5 km toch wel wat tijd verloren.
Uiteindelijk ben ik in 2:16:08 gefinished in Egmond das ruim 6 min sneller dan mijn vorige 1/2 marathon, dus ik was dik tevreden. Uitslag 1/2 Marathon.
Maar de grootste overwinning was eigenlijk dat ik niet heb gewandeld  buiten 2 keer bij een drankpost.

En ik heb besloten om dit jaar mijn eerste hele triathlon te gaan doen het wordt de Challange Almere-Amsterdam op 14 September. Dit gaat natuurlijk gebeuren onder toezicht van coach Merijn Schuurman van Positri
Meer info is te vinden op http://www.challenge-almere.com






Geen opmerkingen:

Een reactie posten